El software lliure és basa en una col.laboració entre iguals, on tothom pot accedir al seu còdic per a modificar-lo, canviar alguna cosa... i totes aquestes modificacions a la seua vegada també són accesibles. És a dir, i usan com a comparació un treball fet pels alumnes a l'aula, els alumnes elaboren un treball sobre qualsevol matèria i eixe mateix treball es distribueix gratuïtament entre la resta de companys; els quals podran accedir a ell per a modificar algún contingut... Aquest exemple ens serviria per a explicar com funciona el software lliure.
D'altra banda, també hi ha gent que usa software privatiu, emprarem el mateix exemple d'abans per a intentar explicar el funcionament d'aquest software. Els xiquets fan el mateix treball que abans, però ara, a l'hora de distribuir-lo a la resta de companys, el plastifiquen, a més de cobrar una quantitat a tot aquell que vullga veure'l; és dir, que ara cal pagar una quantitat de diners per a accedir al treball i una vegada has pagat per ell i creus que el tens en propietat, te n'adones que no pots modificar-lo, ni millorar-lo, sols el pots usar.
És evident que el software lliure ensenya als nens i les nenes a compartir el fruit del seu treball i si des de l'escola potenciem l'ús d'aquest software és possible que, en un futur no molt llunyà, els adults (que quan eren menuts van ser educats amb software lliure) usen aquest software tant al treball, com a casa i no tinguen la necessitat de recurrir a cap multinacional per a adquirir el seu software.
Però, els beneficis que comporta l'ús del Software Lliure a les escoles va més enllà. Els xiquets que són educats amb la utilització d'aquest software no sols aprenen a compartir, sinó que també aprenen que el món educatiu funciona millor quan no es posen tanques al coneixement, és a dir, el coneixement és de tots i de totes.
Pel que fa a allò que hem après amb aquesta activitat, també està realcionat amb el que diem abans. Els membres del grup ens hem ajudat a aprendre, quan a algú li sorgia un problema, un dubte els companys l'ajudaven. Queda clar que per a aprendre no cal la necessitat d'una escola; ara bé, són necessaries les persones (companys, mestres...) Allò important de l'escola és que ens ensenya a viure en societat, a compartir, malgrat que siga una societat un poc artificial, creada darrere d'una tanca de ferrro.
Pel que respecta als punts més tècnics de la tasca, hem conegut algunes eines interessants, com pot ser SlideShare i tots els usos que ens permet, que en són molts, Jamendo, que ens ajuda a no cometre delits, ja que, estem segurs que en la nostra futura tasca de mestres en alguna ocasió necessitarem usar música per a completar alguna activitat. I Jamendo ens ofereix música lliure de drets d'autor. També li donem importància al fet de buscar una alternativa al Power Point de microsoft i que siga millor i gratuïta, aquesta l'hem trobat a OppenOffice Impress.
Sense deixar les presentacions, comentarem també la importància que donem a unes presentacions on hi aparega poc de text. Quan en una presentació veeem molt de text potser sinònim que l'autor no conega prou del tema que va a parlar, ja que necessita poder llegir-ho a la pantalla; d'altra banda, si en la presentació hi ha poc de text i aquest es redueix a una frase que englove l'essència d'allò que vol dir, ens demostra que l'autor domina el tema. Aquestes últmies són unes presentacions bén fetes i, clar, requereixen més temps per preparar-les i elaborar-les.
No hay comentarios:
Publicar un comentario